ΔΥΣΠΕΨΙΕΣ, ΦΟΥΣΚΩΜΑΤΑ, ΠΟΝΟΙ ΣΤΟ ΣΤΟΜΑΧΙ ΚΑΙ ΚΑΟΥΡΕΣ?


Προστατέψτε το στομάχι σας ακολουθώντας απλές, καθημερινές συμβουλές

Αποφύγετε την υπερκατανάλωση καφεϊνης
Ο καφές αυξάνει την έκκριση γαστρικών υγρών και επιδεινώνει την κατάσταση ότνα το στομάχι σας είναι άδειο.Αντίθετα μετά από ένα γεύμα, λόγω της έκκρισης αυτής μπορεί να είναι και χωνευτικός.Αν έχετε παρατηρήσει ότι ο καφές σας προκαλεί ενοχλήσεις, μπορείτε να προτιμήσετε κάποιο υποκατάστατο φυτικής προέλευσης, που δεν περιέχει καφεϊνη( π.χ.καφές σόγιας). Τόσο ο κανονικός καφές όσο και ο ντεκαφεϊνέ αυξάνουν την έκκριση γαστρικών υγρών και μπορεί αυτό να σας δημιουργήσει δυσπεψίες ή ακόμα και πόνους στο στομάχι.Παρατηρήστε επίσης αν σας ενοχλέι το ίδιο ο κρύος καφές ή ο ζεστός και ανάλογα απορρίψτε τον.


Περιορίστε τα αεριούχα ποτά-αναψυκτικά

Τα αναψυκτικά και τα ανθρακούχα ποτά σε λογική κατανάλωση βοηθούν στην πέψη επειδή περιέχουν διττανθρακικά ιόντα. Αντίθετα σε υπερκατανάλωση δυσχεραίνουν την πέψη, καθώς καταστρέφουν τα ψυσικά οξέα που εκκρίνονται από το στομάχι. Μπορεί επίσης να σας παρουσιαστεί επιπλέον φούσκωμα, επειδή αυξάνουν τον αέρα μέσα στο στομάχι.Ακόμα και η υπερβολική κατανάλωση νερού κατά τη διάρκεια του γεύματος μπορεί να εντείνει προβλήματα πέψης.


Να κάνετε μικρά και συχνά γεύματα

Όταν ο όγκος της τροφής, που εισέρχεται στο στομάχι είναι μεγάλος, τότε σίγουρα θα νιώσετε δυσπεψία. Τα γαστρικά υγρά, που βοηθούν να διασπαστεί η τροφή αδυνατούν να διασπάσουν τόσο μεγάλο όγκο τροφής .Η καλύτερη λύση είναι η κατανάλωση μικρών και συχνών γευμάτων, και μάλιστα το βραδινό γεύμα να είναι ελαφρύ.Αποφύγετε τα μπαχαρικά, τα καυτερά φαγητά, τα τηγανιτά, τη μαγιονέζα, τη κρέμα γάλακτος γιατί ερεθίζουν εύκολα το βλεννογόνο του στομάχου, αλλά και το έντερο.Τα φαγητά κρινεται σκόπιμο να είναι καλομαγειρεμένα και καλοβρασμένα για να είναι πιο εύπεπτα.Σε περίπτωση που, το γεύμα είναι μεγάλο και κυρίως λιπαρό, η δυσπεψία μπορεί να εξελιχθεί ακόμα και σε γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση. Γι'αυτό μετά από μεγάλα γεύματα μην ξαπλώνετε.


Κάπνισμα και Αλκοόλ

Σε περίπτωση που το στομάχι σας είναι ιδιαίτερα ευαίσθητο,το κάπνισμα μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε έλκος.Το αλκοόλ σε κενό στομάχι μπορεί να τραυματίσει το βλεννογόνο του στομάχου και να προκαλέσει ακόμα και γαστρίτιδα

Ο ύπνος μετά το φαγητό
Καλύτερα να μεσολαβεί τουλάχιστον 1 ώρα από το γεύμα εως την κατάκληση. Ιδιαίτερα σε άτομα, που πάσχουν από γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση, τότε το όξινο γαστρικό υγρό ανεβαίνει από το στομάχι προς τον οισοφάγο σε περίπτωση κατάκλησης αμέσως μετά το φαγητό.Επίσης όταν κοιμάστε να έχετε το κεφάλι ελαφρώς ανασηκωμένο σε σχέση με το σώμα.

Μην τρώτε βιαστικά
Για να δράσουν σωστά οι ουσίες, που εκκρίνονται από το στομάχι κατά τη διαδικασία της πέψης, πρέπει πρώτα να διασπαστεί το φαγητό στο στόμα ( καλά μασημένες μπουκιές) και να αναμειχθεί με τα ένζυμα του σάλιου.Εάν τρώτε βιαστικά και με λαιμαργία είναι πιθανό να καταπίνετε μεγάλες αμάσητες μπουκιές μαζί με αέρα με αποτέλεσμα να επιδεινώνεται το φούσκωμα και η δυσπεψία.Τρώτε λοιπόν με ηρεμία, με αργό ρυθμό, μασώντας τουλάχιστον 15-20 φορές την κάθε μπουκιά.


Αν είστε σε φαρμακευτική αγωγή

Παυσίπονα,αντιφλεγμονώδη και μερικά αντιβιοτικά συχνά ερεθίζουν το στομάχι.Μην κάνετε κατάχρηση στη χρήση παυσίπονων φαρμάκων και αν χρειάζεται να παίρνετε αντιβίωση, καλό θα είναι να ακολουθείτε αγωγή με αντιόξινα για την προστασία του στομάχου.

16 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

θαυμάσια το άρθρο σας κ.Δρίτσα

Ανώνυμος είπε...

ενδιαφέροντα τα θέματα που θίγει το κείμενο.

Nina είπε...

χρήσιμες οι συμβουλές σας

Ανώνυμος είπε...

Πλήρες το άρθρο σας για τα θ΄εματα που απασχολούν αρκέτο κόσμο καθημερινά.

paulina είπε...

Ωραίο άρθρο

Ανώνυμος είπε...

χρήσιμες οι συμβουλές που μας έδωσε η διατροφολόγος.

mikela είπε...

σίγουρα μαε ενδιαφέρουν τέτοια θέματα με συμβουλές υγείας και αν μπορείτε να μας δίνετε συχνά τις συμβουλές σας

pantof είπε...

oi sumvoules sas einai leptomereis kai safeis.

pelagia είπε...

με τόσο εύκολο τρόπο μαθαίνουμε πολλά.

Ανώνυμος είπε...

έψαχνα πάντα κάτι πρακτικό για τέτοιου είδους θέματα και εσείς με κατανοητό τρόπο μέσα από το άρθρο σας το κάνατε.

Ανώνυμος είπε...

όλες οι συμβουλές είναι οδηγός για τη καθημερίνοτητά μας.

Ανώνυμος είπε...

me afoun polla apo ta themata pou eyhixe h diaitologos synxarhthria

samia είπε...

πάντα έχετε ένα τρόπο να μας δείχνεται απλά και κατανόητα το σωστό τρόπο διατροφής.

Ανώνυμος είπε...

λύσεις σε αρκέτα θέματα που μας είναι απαραίτητα για κάθε μέρα

andriana είπε...

κ.Δρίτσα όλα τα θέματα σας μας προκάλουν το ενδιαφέρον.

iste είπε...

πολλά από όσα λέτε θα προσπαθήσω να τα κολουθήσω γιατί συμφωνώ απόλυτα με όλα.